demikirstenn.reismee.nl

Bijna richting het einde!

Hallo iedereen,

We zijn alweer bij onze laatste week aangekomen. En er is weer zo veel gebeurd! We hebben onze 5 daagse trip ook weer doorstaan. Dat was echt intensief! We hadden een privé gids genaamd "Tas". Hele aardige vent en wist ook alles heel goed uit te leggen.

De eerste dag van de trip hebben we een marktje ( Thung Kwian market) gezien waar ze echt van alles verkochten, inclusief ratten, kikkers etc. Hier mochten geen foto's gemaakt worden. Blijkbaar schaamt de thaise bevolking zich hier toch een beetje voor. Daarna hebben we een tempel bezocht (Wat Phra Lampang Luang). Ik moet zeggen dat ik wel heel erg onder de indruk was van alle mooie beelden die ik gezien heb. Wat mij ook heel erg verbaasde was dat echt bij ieder beeld een donatie box stond. En daad word best veel geld in gestopt. Toch vraag ik mezelf stiekem een beetje af waar dat geld naar toe gaat. Na de tempel hebben we het grootste meer gezien in Phayao. Na deze dag hadden we onze eerste accomodatie van de trip. Deze lag vlak bij het drie-landen punt: Thailand, Laos, Birma. Het golden Triangle resort. Super mooi en luxe! En ook hier werden we zeer vriendelijk en gastvrij behandelt.

Dag 2 van de trip begon ook weer lekker vroeg. Onze gids was weer vriendelijk aanwezig en we zijn samen naar de thee plantages gegaan. Bijzonder om te zien hoe hard de mensen aan het werk waren in de bloedhete zon! Respect. Uiteindelijk geëindigd bij het drie landen punt en hebben we een kleine boottocht kunnen maken naar Laos. Hiervoor moesten we natuurlijk wel onze paspoorten afgeven.
Ohja, wat ook heel apart was om te zien was dat er natuurlijk heel veel gesjoemeld wordt bij de grens. We hebben gezien dat er bepaalde tassen over de rand van de brug werden gegooid zodat een ander het kon opvangen en dus weer kon door verkopen?

Dag 3 was ook zeer bijzonder. We zijn namelijk naar de Khun Korn Waterfall geweest. Eerst moesten we een stuk door de Jungle lopen om daar te komen. Dit was ook wel een uitdaging opzich. Maar eenmaal bij de waterval was het echt zo gaaf. We hadden besloten om in het water te gaan. Dit was erg koud en de wind was ook best krachtig. Maar we hebben een leuk filmpje kunnen maken met de Go Pro. Na deze dag waren we ook zeer gesloopt en hebben we het lekker rustig aan gedaan. Ook deze dag sliepen we in een ander hotel ( Wiang Inn).

Dag 4, onze laatste dag van de trip. Deze dag hebben we de grotten kunnen zien. Hiervoor moest je vrij veel fantasie hebben om te zien wat de lokale bevolking in bepaalde stenen zag. Hoewel mijn fantasie best groot is zag ik dus heeeele andere dingen haha! Na een lange dag mochten we weer richting een ander hotel. Ik moet zeggen dat het best vermoeiend is...3 hotels binnen 4 dagen.

De volgende dag moesten we al vroeg op voor onze vlucht richting de eilanden. Helaas was de salade die ik had gegeten de avond daar voor niet heel goed gewassen en had ik daar dus erg last van. Vervelend als je dan moet vliegen... Misselijk, diarree, overgeven... pff wat voelde ik mij beroerd. ( Sorry voor de extra informatie). We vlogen eerst terug naar Bangkok en daar moesten we overstappen op de vlucht richting Krabi. In totaal waren we ongeveer 4 uur onderweg. Best snel. Maar toch best lang als je ziek bent. Eenmaal aangekomen op Krabi zouden we worden opgehaald door iemand van de reisorganisatie. We hebben een uur staan wachten en helaas is er niemand gekomen. We hebben een taxi genomen richting het Resort , deze lag op 30 minuten rijden vanaf het vliegveld. (Thai Village resort). We werden heel warm ontvangen en ook direct verhaal uitgelegd wat er op het vliegveld was gebeurd. De mevrouw achter de balie heeft direct gebeld en dezelfde avond hebben wij ons geld terug gekregen. 'S avonds zijn we nog eventjes gaan lopen en hebben we een hapje gegeten. Het is hier heel levendig savonds en erg gezellig.

De volgende dag hebben we een tripje gemaakt naar een ander eiland. Railey beach. Eenmaal in de boot begon het te hozen...helemaal zeikes nat. Leuk als je in de ochtend helemaal je haar gekruld hebt enzo. Super mooi strand,Wit zand en helder water. Hier hebben ze ook leuke tentjes waar je lekker wat kan eten en drinken. Veel toeristen, maar toch voelde het erg rustig. Eenmaal weer in de boot terug was het gelukkig wel droog. Savonds had Jeff een afspraak om zijn eerste Bamboo tattoo te laten zetten. Hiervoor moest hij 4 uur lang zitten. Ik ben even wezen kijken, maar heb mij daarna toch echt vermaakt met het Thaise happy hour. Ohja en in de tussentijd heb ik mijn nagels laten doen in een all in one beautysalon. Hier stonden 2 ladyboys mij te woord. Deze waren nog niet zo heel goed gelukt en met de iets te korte strakke rokjes wist ik zeker dat het geen vrouwen waren, maar heel aardig. Het was erg gezellig en ik moet zeggen dat ze hun werk prima hebben gedaan.

Eenmaal terug in de tattoo shop, ze waren bijna klaar met de tattoo en Jeff en ik hadden erg veel trek. Ik ben toen alvast gaan zitten in het restaurantje tegenover de tattooshop. Dit was een Indiaas restaurant. Volgens mij dachten ze dat ze mij al gelijk konden uithuwelijken maar toen ze eenmaal door hadden dat Jeff in de tattoo shop lag was dit over. Jeff heeft deze avond voor het eerst kennis gemaakt met de Indiaase keuken. Dit beviel goed. De medewerkers van het restaurant waren erg onder de indruk van Jeff zijn tattoo en hielden ons ook erg in de gaten. In het begin was ik hier een beetje sceptisch over maar dit was allemaal goed bedoeld. Na het eten hebben we nog even kunnen dansen in een lokale bar en toen zijn we lekker naar het hotel gegaan.

Reacties

Reacties

Corina reza

WoW wat een avontuur, ik zie je ook al zitten met je gekrulde haartjes...-) sowieso knap dat je daar zin in hebt!
Wat mooi die tattoo, zag een fotootje voorbij komen!
Gaat snel hè, nog 1 weekje, mooi Krabi, wij zijn daar zondag de 16e, dus lopen elkaar net mis...-(
Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt, pak ook beetje rust, veel liefs

Karin

Oh wat een verhaal weer Demi! mooi om te lezen en moest wel lachen om de regen op je gekrulde haren :) jullie maken echt een fantastische reis en als je weer thuis bent kom ik graag langs om nog meer verhalen te horen. Geniet nog lekker samen de laatste week x
P.s.......ik geloof dat mama je enorm mist :)

opie

Wat een boeiende reis. . Fijn te horen dat je ook in contact komt met de lokale mensen en de verschillende keukens. Voorzichtig met rauwkost.
Het ga jullie goed en veel plezier in de resterende tijd in T.
Doei!
.

Ilse Chander

Heel mooi omschreven Deem, erg boeiend hoor.????????????liefs
Oma en opa.

Henny

Oh meid fantastisch dat je zo aan het genieten bent.
Ik krijg steeds meer heimwee.LOL
En paspoort afgeven voor de boot? Das nieuw.
Maar ja ik geniet van je verhalen!
Helemaal leuk.
Tot gauw maar weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!