demikirstenn.reismee.nl

Sawadeekaa iedereen!

Hallo iedereen!

* Excuses voor taalfouten... Deze blogs schrijf ik via mijn telefoon en het is niet geheel overzichtelijk.... stom dat ik geen laptop heb mee genomen.

Het is alweer een tijdje terug dat ik mijn eerste blog gepost heb. Dus tijd voor een nieuwe! Wat is Thailand een mooi land. Zoveel nieuwe indrukken en ervaringen opgedaan in zo'n korte tijd. En we hebben nog twee weken te gaan...

Oke, ik zal even verder vertellen waar ik gebleven was. Na onze fietstocht zijn we in de avond ergens lokaal gaan eten. Dit was gewoon in de straat waar ons hotel ook zat. ( Aan de Silom road). Het is leuk dat je kan zien hoe je eigen eten klaar wordt gemaakt. Na ons etentje hadden we besloten dat we een drankje gingen doen in de Sky bar. Dit was een bar op de 64e verdieping met uitzicht over heel Bangkok. Gelukkig waren we netjes gekleed want, er was een dress code. Er werden gewoon toeristen geweigerd omdat ze op slippers binnen wilde komen of niet te netjes gekleed waren. Eenmaal boven kregen we al gauw een drankenkaart in onze handen. Als je een beetje een indicatie wil krijgen van de prijzen, kan je er rustig van uit gaan dat je voor een glaasje wijn 25 euro betaalde.

Dit hebben we gedaan want, ja wie wil er nou niet een drankje drinken op de 64e verdieping met belachelijk mooi uitzicht over bangkok? Wat ook wel een leuk is is dat de film 'The Hangover 2' ook daar is opgenomen...

Na het drankje in de Sky bar zijn we geëindigd in een irish pub waar er hele leuke live muziek was en waar je lekkere cocktails kon bestellen.

De volgende dag hadden wilden we graag de omgeving van Watt Po bezoeken. Hier kon je verschillende tempels bezoeken en het paleis. We zijn met de taxi boot hier naar toe gegaan. (Dit is overigens echt super goedkoop!!) Eenmaal aangekomen bij Watt po werden we al snel overgehaald door iemand op straat om voor 100 BHT 4 verschillende bezienswaardigheden te bezoeken met de Tuk Tuk. De afstanden waren ook wel best groot tussen de bezienswaardigheden en we vroegen ons af waarom dit zo goedkoop kon zijn. Er werd toen uitgelegd dat deze Tuk Tuk gesponsord wordt door verschillende winkels en als hij tussendoor ook toeristen langsbrengt om te komen kijken en eventueel iets kopen, krijgt hij daar geld voor.

In de avond hebben we een hapje gegeten in het hotel en zijn we daarna naar het grootste winkelcentrum van Bangkok geweest. Central world! Dit moet je gewoon gezien hebben. Wat was dat groot zeg! Alle merken bij elkaar. Echt een aanrader.

De volgende dag moesten we vroeg op omdat we moesten vliegen naar Chiang Mai. Het gekke is... toen we de vlucht van Amsterdam naar bangkok hadden mochten we 23 kilo mee en nu met een binnenlandse vlucht mag je maar 20 kilo mee?! Gelukkig hadden ze ons gematst omdat we anders 1000 BHT per extra kilo moesten betalen. De vlucht verliep soepel en snel, we waren namelijk al binnen een uur in Chiang Mai. We werden weer opgewacht foor iemand van de reisorganisatie en zijn naar het hotel gebracht. Het was nog vroeg dus we hadden nog een halve dag om iets te ondernemen. Via het hotel hebben we kunnen regelen dat we diezelfde dag nog konden gaan ziplinen. Dit is met een kabelbaan door de jungle met verschillende parcours. Het was een auto rit van 1 uur. Eenmaal daar aangekomen werden we helemaal klaar gemaakt voor het parcour. Voor Jeff was dit al een hele uitdaging i.v.m. hoogtevrees. We instructeurs waren heel amicaal en gezellig en stelde ons ook op onze gemak. Behalve dat 1 van onze instructeurs aan hier bier zat voor dat hij met ons de bomen in ging.

Het parcour was echt heel gaaf en vooral voor Jeff ook spannend.. Maar ik ben trots en hij heeft alles zonder blikken of blozen gedaan. We hebben leuke filmpjes kunnen maken met de go pro. Het is handig om zo'n Go Pro te hebben, zeker met dit soort activiteiten. Na het parcour konden we nog wat eten en kregen we een diploma:) JEEEJ! Eenmaal weer terug in het hotel hebben we het rustig aan gedaan... in de buurt hadden ze een nacht markt en daar hebben we even een kijkje genomen.

De volgende dag mochten we weer vroeg op want we gingen naar het olifanten opvang centrum. Hier werd er niet op de olifanten gereden, er werd niet met een haak in de oren geport...
mDit was gewoon het voeren van olifanten en het verzorgen en wassen van ze. We werden vroeg opgehaald want het was een rit van 1.5 uur weer. We waren nu ook met andere mensen van het hotel.

Wat was het een gave ervaring om dit te mogen doen met olifanten. En wat zijn het ook bijzondere beesten. Voor onze informatie. Olifanten eten zo'n 200-400 kg per dag en drinken ook ongeveer zoveel liter.
Na het voeren gingen we een modderbad met de olifanten nemen (ook goed voor onze huid, soort van win-win situatie haha) en daarna afspoelen in de rivier... Super gaaf!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat dit mij zoveel zou doen.
Ik raad het iedereen dan ook echt af om naar kampen te gaan waar je op de olifanten kan rijden. Die olifanten worden ook zo slecht behandelt en mishandelt.. alleen maar voor het toerisme.

Ook hier was weer een maaltijd bij inbegrepen. Heerlijk rijst met groenten en kip kunnen eten! Toen weer een lange rit naar het hotel..

Oke, zijn jullie klaar voor het leukste stukje van deze blog? Haha. Ik moet nu al lachen als ik er aan denk. 'S avonds hebben we een hapje gegeten op de night market, en om 21.30 begon de LADYBOY CABARET SHOW! Wat een avond... dit moet je echt een keer gedaan hebben als je in Chiang Mai bent. Bij binnenkomst krijg je een drankje en zie je verschillende "dames" rondlopen. Je kijkt naar verschillende dansacts en als je eenmaal voor aan zit dan ben je de "lul"... letterlijk! Hahahaha. Oke nu komt het. Er werd gevraagd of er 7 mannen uit het publiek op de podium wilden komen staan. Jeff en ik zaten voor aan en drie maal raden wie samen met 6 andere gasten het podium op mocht? JEFFF!! haha. Ik was benieuwd naar wat ze moesten doen. Er werd aangegeven dat ze binnen 10 minuten weer terug zouden komen... spannend! Tien minuten later werden de 7 mannen aangekondigd, achter het gordijn stonden ze...En ja hoor! Het gordijn schoof open en daar stonden ze dan! 7 man in een glitterjurkje met een pruik op... twerkend! GEWELDIG! Ze mochten zichzelf nog even voorstellen met een vrouwelijke naam en stem... en toen was het voorbij. Wat een topavond! Ookal zal ik Jeff (of stiekem toch Charlet? Haha sorry schat.) nooit meer zo zien.... Dit zijn soort van once in a lifetime dingen. Filmpje volgt nog haha.

Morgen vertrekken we richting het noorden om te beginnen aan onze 4 daagse excursie. Dit gaan we doen met een privé gids en we hebben 3 verschillende slaapplekken. Ik ben benieuwd! We will stay in touch!

Xxx

Corina Reza

Heerlijk om te lezen! Veel gedaan ook al, top! Chiang Mai is echt geweldig ook! Stoer van Jeff in zn glitterjurkje, dat zie ik Reza niet zo snel doen...-)
Veel plezier nog!! ( leuk om mee te lezen!)

Oma

Wat fijn dat jullie zo genieten, Hier heb je zolang naar uitgekeken. Ik kijk uit naar de foto van Jeff. Dat was dan wel de vrouw met de baard. Kus.

Karin

Wat een fantastisch verhaal weer. Met de olifanten lijkt mij echt fantastisch om mee te maken! veel plezier alvast de komende dagen op de excursie x

Opie

Fijn te lezen dat jullie een "ontdekkingsreis " maken door Thailand. Genoten van je blog.
Liefs