demikirstenn.reismee.nl

Het begin van ons avontuur

Het is eindelijk zo ver! De langverwachte vakantie naar Thailand. Spannend dat ik dit samen met Jeff kan doen. Ik kan nog wel een van onze eerste gesprekken herinneren toen we net begonnen met daten, waarin ik heel enthousiast vertelde dat ik super graag naar Thailand op vakantie wilde gaan. Jeff zei toen: " Nou dan kan ik je gids wel zijn voor een stukje Thailand"... En nu, 7 maanden later zitten we in het vliegtuig richting Bangkok. De voorbereidingen zijn allemaal goed getroffen, vaccinaties gehaald, slaapplekken geregeld en het vervoer is ook tot in de puntjes geregeld. En hoe is het toch mogelijk?! Deem heeft vakantie stress... Meestal zit ik altijd boven het toegestane gewicht van wat mee mag in een koffer. Dit keer was het 23 kilo. Jurkjes,broekjes,bikini's , topjes , make-up,stijltang,krultang, hakken, sportschoenen...ALLES MOET MEE natuurlijk. Toen ik mijn vader een dag voor vertrek vroeg: " Pap, moet ik een föhn meenemen?" Heeft hij mij nog net niet uitgescholden.. "Welke idioot neemt nou een föhn mee naar Thailand ?!" Tsja... Als je haar maar goed zit hè. Mijn vader is meestal gewoon heel praktisch.. " Waarom moet je hakken mee? Waarom heb je geen afritsbroek? Ohja bergschoenen heb je ook nodig! Ik heb twee regenponcho's gekocht voor je " En nee lieve volgers ... dat zijn geen fashionable regenponcho's voor diva's in de jungle... Maar vergelijkbaar met vuilniszakken....ach! Toch hou ik van je pap! Eenmaal op de dag zelf merkte ik aan mezelf dat ik het toch wel heel erg spannend vond. Het is dan weliswaar niet de eerste keer dat ik alleen zonder ouders op vakantie ga, maar deze bestemming ligt ook niet echt om de hoek. Vandaag mogen we 11 uur vliegen. Voor Jeff is het niet de eerste keer Thailand, maar we gaan ook een aantal dingen bezoeken die hij nog niet heeft gezien en gedaan... Thailand is notabene zo groot! Eventjes de koffers nog wegen... Jeff 15 kilo (Ik blij.... Kon er nog wat extra kleding mee van mij :p ) & deem had uiteindelijk 22.8 kilo mee....Nou kan nog net haha!

De vliegreis verliep best soepel, ondanks wij beiden niet hebben kunnen slapen. Uiteindelijk hebben we 10,5 uur over de reis gedaan en konden we op de AirPort ook gewoon snel doorlopen en hadden we erg snel onze koffers. We werden opgewacht door een erg vriendelijke dame, genaamd Cindy.. Cindy is onze gids die ze vanuit de reisorganisatie voor ons geregeld hebben. Alles was prima geregeld en verliep dus ook vlekkeloos. Eenmaal buiten in Thailand komt de warme lucht tegemoet. Heeeeeerlijk!

Het hotel (Hotel Narai) lag ongeveer op 30 minuten rijden, mits je natuurlijk file hebt.. Cindy vertelde dat de infrastructuur van Bangkok gebouwd is voor 2 miljoen auto's .... Maar er rijden er 8 miljoen op...... Bizar! Eenmaal in het hotel hebben we even een rustmoment genomen. Tegen het eind van de middag vonden we het tijd om Bangkok te leren kennen. Overal op straat zie je Tuk tuks en taxis.. Onze eerste uitdaging was natuurlijk de Tuk Tuk want we wilden graag naar de liggende buddha. Het is even onderhandelen.( daar is Jeff goed in). maar uiteindelijk kan je voor ongeveer 2 euro omgerekend op verschillende plekken komen. Eenmaal aangekomen bij de liggende buddha bleek dat ze net waren gesloten... Jammer! Maar we hebben nog genoeg andere dagen in Bangkok! In plaats daarvan hebben we een klein boottochtje gemaakt. Super leuk om te doen! En we hadden ook een grote boot(longtail boat) voor ons zelf. 'S avonds hebben we in het hotel gegeten, waar ze een heerlijk buffet hadden met internationaal eten. Even tussendoor.. best grappig.. De thaise mensen kunnen de "R" niet uitspreken. Dus dan word het hotel Nalaiii. We hebben besloten om het deze avond rustig aan te doen want Cindy zou al om 07.00 uur 's morgens voor de deur staan om ons een prive tour te geven.

Dag 2

Vroeg uit de veren! Eerst nog even kunnen ontbijten voordat weg gingen. We werden opgehaald door de taxi en samen met Cindy zijn we naar het zuiden gereden. We hebben ongeveer 1 uur en 15 minuten in de auto gezeten. De eerste stop was bij een dorpje genaamd Watt Daodung. Hier lieten ze zien hoe cocos melk verwarmd kan worden en kon je kleine souvenirs kopen. Later werd gevraagd of we met een phyton om onze nek op de foto wilden.....NOU NEE BEDANKT, we blijven liever leven. Er liepen ook vecht hanen rond....FEEST voor mij... Mijn nummer 1 angst namelijk.. Tweede stop was de Flowting Market! Hier zijn we met de boot ook weer naar toe gegaan. Op de flowting market kan je lekker fruit en vlees kopen. Dit word verkocht op de bootjes zelf. We hebben wat kip geprobeerd en dit was heerlijk. Ook hebben we wat vruchten gekocht voor op de hotelkamer. Cindy had een lunch voor ons geregeld vlak bij een heel mooi park waarna we konden kijken naar olifanten en een thaiboks demonstratie. Dit was erg leuk om te zien. Rond een uur of 4 konden we weer terug rijden met file natuurlijk.

We hebben even een duik genomen en snel opgefrist want we wilden eigenlijk nog samen een beetje op stap gaan. Jeff had het briljante idee om naar PatPong te gaan, leuk met uitgaanstentjes (dachten we) en een nachtmarkt. Een beetje vrouw gaat natuurlijk in styl op stap dus ik op mijn hakken de straten op van Bangkok.. Ja pap, op hakken! Gelukkig had ik een lief vriendje die mij assisteerde haha. Op de weg daar naar toe waren ze al bezig met de kraampjes optuigen.. Nog niet een stap binnen PatPong gezet en er werd al gevraagd of we naar een Pingpong show of peepshow wilden kijken. Ik wist niet echt wat een Pingpong show was, maar het schijnt dat er dan pingpong balletjes uit gaten komen waar je ze niet verwacht dat ze uit komen. Weer wat geleerd! Haha. Dus dit waren geen normale uitgaanstentjes... Ik vond het een bizarre ervaring om zoveel jonge meisjes te zien die halfnaakt rond huppelen en met oude mannen bezig zijn. Buiten staan ze je al op te wachten zodat ze je mee naar binnen kunnen nemen voor een drankje of iets dergelijks... Laat ik het maar netjes houden. Ook heb je gewoon barretjes waar meiden op de bar staan te dansen en in palen hangen. Ik kon niet precies schatten hoe oud deze meiden waren maar het variërde tussen 16 en 40 denk ik... vreemd gevoel hoor! Zou dit vrijwillig of gedwongen zijn? Deze vraag stelde ik mijzelf best vaak maar geen antwoord natuurlijk. We hebben een aantal ladyboys gezien... Sommige zijn goed afgewerkt hoor, om het maar zo te zeggen... We hebben besloten om ergens wat te gaan eten, een leuk Thais tapas restaurantje zonder Pingpong onzin. Lekker kunnen eten en genieten van wijntjes en biertjes. Ondertussen al mijn slippers aangetrokken, aangezien we toch nog een stuk over de markt gingen lopen. Veel dezelfde dingetjes, maar wel heel leuk om te zien en mee te maken. Rond een uur of 11 zijn we weer richting hotel gegaan want de volgende dag was het weer vroeg op!

Dag 3

Vandaag moesten we weer vroeg op want er stond ons een 3 uur durende fietstocht te wachten.. Deze zou om 08.00 uur starten. Eenmaal bij de organisatie aangekomen (Co van Kessel fietstochten, Nederlandse organisatie) ontmoetten we een ander Nederlands koppel en zo volgenden er meer. Uiteindelijk hebben we de tour met 14 man gedaan. Super leuk georganiseerd en we hadden hele leuke Thaise gidsen mee. We hebben kennis kunnen maken met het dagelijkse leven van Bangkok en de lokale bevolking.. We hebben op plekken kunnen komen waar en bijna geen toerisme was... en dat is natuurlijk het allerleukste! Nu zijn we weer terug in het hotel... Voor nu stop ik even met schrijven en zal ik wat foto's uploaden! Ohja we hebben trouwens ook echt vette go pro filmpjes gemaakt... Maar die volgen nog!

Tot gauw!

Reacties

Reacties

Timothy

Super om te lezen ! Veel plezier !!

Ilse Chander

Heel mooi Deem en Jeff, wat een mooie belevenis allemaal.
Super leuk. Genieten jullie maar ervan.????????

opie/omie

Blij dat je weer schrijft. Zo genieten wij ook van je reis.
Wachten op volgende . Veel plezier!
Doeg/

Barbara

Heerlijk om te lezen ik reis meexxxx

Karin

Wat heb je weer erg leuk en boeiend geschreven Demi! vooral het stukje over de pingpongballetjes.....moest er erg om lachen en kan me jouw gezicht helemaal voorstellen toen je dit zag :)
Demi zonder hakken in Thailand....kan me niet voorstellen maar een afritsbroek????? Nee he.....die heb je toch echt niet bij je!!!!!!
Ik wacht met veel plezier op je volgende blog, tot dan vooral veel genieten van Thailand maar vooral ook van elkaar x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!